Monthly Archives: April 2014

Hiring / Recrutement

Khateeb Part-time Position at Masjid in Moncton, New-Brunswick, Canada

Moncton Muslim Association (MMA) was established to serve the growing Muslim Community in the Greater Moncton Area. Masjid was opened in 2007 and has the capacity of ~200 worshipers. MMA is looking for a Khateeb who can advance our religious activities and promote quality services to the Muslim Community.

Required Qualifications:

• Excellent knowledge of the Qur’an, the Sunnah and Islamic law (fiqh); mastering of tajweed rules;
  • Fluency in English and Arabic (spoken and written), French is an asset
  • Ability to work with people of different cultures and backgrounds
  • Can work legally in Canada
  • Have an experience in North America.

Main Duties:

• Lead the following daily prayers: Maghrib, Ishaa and Fajr
  • Lead the Jumua and Eid prayers and deliver Khutbahs
  • Lead the Taraweeh during the month of Ramadan if Hafiz of the Quran (with an additional remuneration).

Salary and Benefits

Salary and benefits will be based upon qualifications and experience.

How to apply?

Qualified candidates are invited to send their applications including:

• Letter of Interest
  • Curriculum vitae
  • Three recommendation letters from persons residing in North America (with full contact information).

Please send your application to the following email address:

monctonmuslimassociation@gmail.com

Or, by mail: Moncton Muslim Association, 99, High Street, Moncton, NB, E1C 6B6

Poste à temps partiel de Khateeb au Masjid de Moncton, New-Brunswick, Canada

Moncton Muslim Association (MMA) a été créé pour servir la communauté musulmane de plus en plus dans la région du Grand Moncton. Masdjid est ouvert depuis 2007 pouvant accueillir ~ 200 fidèles. MMA est à la recherche d’un Khateeb qui peut faire avancer nos activités religieuses et promouvoir des services de qualité à la communauté musulmane.

Qualifications Requises:

• Excellente connaissance du Coran, de la Sunna et de la loi islamique (fiqh ) ainsi que maîtrise des règles de Tajwiid ;
  • Maîtrise de l’anglais et de l’arabe (parlée et écrite), le français est un atout
  • Capacité à travailler avec des personnes de différentes cultures et origines
  • Peut travailler légalement au Canada
  • Avoir une expérience en Amérique du Nord.

Fonctions principales:

• Diriger les prières quotidiennes suivantes : Maghrib , Ishaa et Fajr
  • Diriger les prières de l’Aïd et Jumua et livrer Khutbahs
  • Diriger le Tarawih pendant le mois de Ramadan si Hafiz du Coran (avec une rémunération additionnelle).

Salaire et avantages sociaux :

Le salaire et les avantages sociaux seront déterminés selon les qualifications et l’expérience.

Comment faire une demande ?

Les candidats qualifiés sont invités à envoyer leurs demandes, y compris :

• Lettre d’intérêt
  • Curriculum vitae
  • Trois lettres de recommandation de personnes résidant en Amérique du Nord (avec coordonnées complètes).

S’il vous plaît envoyez votre demande à l’adresse électronique suivante :

monctonmuslimassociation@gmail.com

Ou par courrier: Moncton Muslim Association 99, High Street, Moncton, NB, E1C 6B6.