Meat drive/collecte de viande

Assalam aleykum wa rahmatullah
On the occasion of Eid-el-Adha, we will be collecting Meat for deserving people InshaAllah. We intend to organize the distribution as follows:
· Meat donations to local deserving Muslim families (If you are or you know a deserving family please let us know by email monctonmuslimassociation@gmail.com Information will be kept confidential)
· Meat donation to a local charity, Food Depot
If you want to donate meat then please bring it to Masjid.
It is preferable that families receive the meat on Eid day. Therefore the mosque will be open that day inshaAllah : Friday September 1st – From 12:30 PM to 2:30 PM for the meat gathering.

The mosque will also be open on Saturday September 2nd inshaAllah from 9:30 AM to 11:00AM for those who will not be able to bring their meat donation on Friday.

Please make sure that the following conditions are met for the meat you bring in:
· Meat should be properly packed and wrapped like in stores. (We will not accept any open or poorly packed meat).
· Meat should be in a box with clear label saying if its Lamb, Beef or Goat (if you have more than one kind then put them in separate boxes)
A freezer is located in the basement of the masjid.
May Allah accept your generosity!
Jazakumallah Khair

Community Welfare Committee

============================================

Assalam aleykum wa rahmatullah,

À l’occasion de l’Aïd-el-Adha, nous organisons une collecte de viande au bénéfice des familles qui en ont besoin, InshaAllah. Nous avons l’intention d’organiser la distribution comme suit:
· une partie irait aux familles musulmanes qui en ont besoin (Si vous connaissez une famille dans cette situation ou si vous en êtes une, merci de nous en informer par email monctonmuslimassociation@gmail.com L’information sera gardée confidentielle)
· une partie irait à un organisme de bienfaisance local (banque alimentaire)

Si vous souhaitez faire un don de viande, veuillez l’apporter à la mosquée.
Il est préférable que les familles reçoivent la viande le jour même de l’Aïd. La mosquée sera donc ouverte le vendredi 1erseptembre, de 12h30 à 14h30 pour la collecte de viande. Ceux qui ne pourront pas apporter leur don de viande vendredi auront l’occasion de le faire samedi 2 septembre, de 9h30 à 11h.

Pour la viande que vous apporterez, veuillez vous assurer que les conditions suivantes sont remplies :
· La viande doit être correctement emballée, de préférence comme dans les magasins. (Nous n’accepterons pas de viande mal emballée).
· L’emballage doit porter une étiquette identifiant clairement le type de viande (agneau, boeuf ou chèvre). Si vous avez plus d’un type, veuillez les mettre dans des emballages séparés)
Un congélateur est situé dans le sous-sol de la mosquée.

Qu’Allah accepte votre générosité !
Jazakumallah Khair

Le comité d’aide sociale